Monday, September 8, 2014

Hotspot : BBQ Portugese Grill Fish

Sebenarnya, lama benar dah aku nak wat entry pasal tempat makan feveret aku nih kalau datang bertandang kat Mid Valley. Dah 2-3 tahun rasanya aku pendam since takde platform nak berkongsi ngan you alls... kali ni tak bleh dah, membuak-buak nak citer kat korang…

Nampak?!.. beriya benor aku nak citer nih… ye lah, setiap kali aku ke Mid Valley, mesti nak beli, at least tapau seketul dua ikan bakar portugese nih wat balik umah… ~Makan! ( ~ wat cam bunyi lagu raya, time WARIS cakap ‘makan’ tuh)

Walaupun story hikayat Singapore tak habes lagi, aku nak distract jap ngan spot point ni, ikan bakar portugese atau nama IC dia – BBQ Portugese Grill Fish.

Aku tak tahu nak explain camana dalam bentuk teks atau kata-kata unless korang kena nikmati rasa and bau dia. Silap-silap bleh ketagih cam aku nih…

Dah siap masak, biasanya kakak kaunter merangkap tukang amik order akan bukak bungkusan foil tuh dan korang tinggal nak perah asam limau atasnya… korang bayangkan lah ehh, faveret aku ikan kembung, panas-panas ngan wap stim, ngan bau-bau rencah cam ala asam pedas sikit tuh, aroma seafood, ketam, udang, ikan bilis naik.. perah lak asam limau… perghhhh!!.. serius aku ngah kecur air liur dah nih….

Sebut tang kakak tadi, ada sorang kakak yang aku tak tahu nama tapi dia memang lama dah kerja situ… dari memula aku start makan dalam tahun 2009 lagi hingga sekarang dia masih lagi kerja kat situ.. trademark dia, dia akan jerit; “Order! Order!” atau “Bos! Order bos!”…. takpun “Order!... Order Lencai/amoi!” (utk orang cina).... hahaha…. Kelasss giler!!




kakak yang aku cakap tuh..yang pakai baju pink tuh...























Btw, ni alamat dia, BBQ Portugese Grill Fish, Oasis Foodcourt , Level 2 Center Court, Mid Valley.

Dah jumpa tempat nih, tengah nak-nak makan tuh, jangan lupa aku lak, ok? bye!..

No comments: