Friday, December 4, 2015

Tokyo : Part 16 (Last)

Day 5 : Haneda Airport

Flight balik mesia pada jam 11.45 malam. Dari Shibuya ke Haneda Airport sangat senang. Naik Train JR kat Shibuya dan turun kat Shinagawa. Pastuh transfer naik line Haneda Airport. Ikut jer Board dia kalo taknak sesat atau salah train.


Kat Haneda Airport ni aku tinggalkan sedikit kisah kuciwa sikit. Suica kard aku tercicir atas kecuaian aku sendiri. Baru jer nak claim, Cissss!!!!

Pastuh lagi huru hara pasal payung ahli jemaah aku. Ingat lagi tak payung yang berhulu pedang samurai yang diorang beli kat Kyoto tuh, payung tuh tertewas kat Haneda… hahaha

Lagi satu huru-hara pasal boarding pass. Tak tau pulak kena tukar boarding pass. Aku dah check in kat KLIA2 siap-siap sebab taknak terkejar-kejar ke Haneda Airport ni. Dah siap check barang semua, disebabkan payung hulu pedang samurai tu ler dengan aku-aku kena recheck. Sebab tuh gak ler kantoi pasal boarding pass tuh. Nak taknak, kena beratur gak kat kaunter yang berderet panjang. Yang nak marah sangat, aku kena check barang 2 kali.

Noted: Haneda Airport tegas ngan peraturan diorang demi nak jaga standard. Walaupun strict, diorang still lagi mesra pelanggan. Yang aku bengang pasal hilang Suica hilang jer, tambah lagi kena check barang 2 kali. Itu jer. Yang lain-lain, Jepun still is the best!

departure gate Haneda Airport.

Samurai yang tertewas...huhuhu

Tokyo dari atas

Close up sikit...





















Jam 11.50 pm, boarding ontime dan sepanjang 15 minit pertama aku tengok view Tokyo untuk kali terakhir dari pandangan atas….

Sayonara Nippon!

Huhuhu berjaya gak habiskan log Jepun nih... untuk conclusion ngan expension, next entry k... 

No comments: