Tuesday, December 1, 2015

Tokyo : Part 14

Day 5 : Living in Mega City – Shibuya in Hectic Pace

Suka pulak aku tajuk nih… cam tajuk dokumentari TV…

Sebenarnya, pagi nih planning asal aku ke Kawaguchiko, tapi itulah, men proposed, God disposed… setiap apa yang kita nak, tak semua kita dapat… memang ada sedikit kuciwa di hati, tapi nak camner, masalah dan dugaan tu yang wat kita sabar sebenarnya. Kalau la paham apa maksud aku, heh!

Trip hari terakhir bermula ke Shibuya, yes! Ke subbandar paling sibuk dan faymes tahap 5 bintang Tokyo. Kira cam jalan Bukit Bintang kalau kat Kuala Lumpur, tapi 14 kali ganda sibuknyer.

Sebelum tu, aku dah check out kat Hotel Soho Asakusa, segala beg yang berat cam anak gajah nih aku sumbat ke dalam coin locker. Itu satu lagi kemudahan berada di Jepun. Cam paham-paham kehendak tourist.
route ke Shibuya
Untuk ke Shibuya dari Asakusa, aku amik line Ginza (line oren). Aku naik kat Iriya Station since stesen nih lagi dekat dengan Hotel Soho Asakusa, kendian tranfer kat Ueno station ). Sampai kat Shibuya, exit no.8, terus kuar kat Shibuya Scramble Crossing. Happening tak hengat! Tambah hari tu ari Ahad, bersemak ngan manusia segenap alam.

Pas ushar-ushar line, aku decide ke Yoyogi Park sebelum ke Harajuku. Nak kenal awek-awek anime, kalau ade jodoh ler.

Dari Shibuya Crossing ke Yoyogi Park nih aku jalan kaki. Senang jer, straight jerrr….

Kat Yoyogi park nih cantik time Sakura ok. Lagi-lagi kat tengah-tengah taman nih ada tokong faymes iaitu Meiji Shrine, yang tori gate besar tuh. Tapi, time season aku datang, habuk pun tarak. Takde special apa-apa selain pokok-pokok sakura hijau mendaun. Amik kau ayat aku.

Dah hagak rasa sesat, cik puan tourist infomation sedia membantu






















Tuh dia, gate utama Shibuya Station.























Shibuya Scramble Crossing dari view Starbuck























Dari view bangunan depan Starbuck.





















Yoyogi Park.. ade 2-3 pokok jer baru nak memerah..
























Ngah syok layan snickers, tetiba… “moshi moshi…!!! Moshi moshi hanate hanate… Pos-ce!” ade vlogger minah jepun approach aku untuk wat pose comel dalam video dier. Layan jer lah…

Ni tak paksa tau, tak recommended pon… malah aku merayu takyah lah ke link nih… pompuan nih saje nak suh ramai viewer dia jer.


Youtube Kuruminaroma - Special appearence oleh aku

Kat Yoyogi Park, ni antara perasan ramai nauu orang pinoy datang lepak… “eh kaya sangat ke pinoy?, kiri kanan orang pinoy nih?” rupa-rupanya, kat belakang stadium ade benda ni hah…
























No Wonder…

Bersambung…

No comments: