Saturday, June 21, 2014

Hotspot : Pasar Karat @ Bazar JB

greeting…

Kali ni aku nak review spot point masa aku wat trip tak rasmi ke JB hari tuh. Ekceli ramai dah tahu dengan Bazaar JB atau gak dikenali ngan Pasar Karat JB ni, tapi aku still nak gak wat entri Pasar Karat JB ni sebab takde bahan dah memandangkan ini pon dah dikategorikan trip gak kan…

Kalau nak dkira, sebenarnya aku dah jejak kaki ke Johor Bahru dah 5 kali sepanjang hidup aku, tapi ke Pasar Karat nih first time lah. Sebelum nih Pasar Karat ni tak faymes, tapi ia dah direbrand dan dirasmikan oleh PM, en.najib kita (bukan nak main politik kat sini yer) – tu pasallah Pasar KB ni jadi faymes tetiba, ekspeseli mula dari tahun lepas lagi. Pastuh, ramai ler selebriti yang hos rancangan travelog malaysia yang dok promote pasar karat JB nih.

Untuk ke Pasar Karat, senang jer. Kalau dari Danga Bay, drive terus masuk ke bandar JB melalui jalan Ibrahim hingga jumpa menara bank OCBC. Pasar Karat located dia belakang-belakang bank OCBC, di Jalan Segget. Masa aku parkir (tepi jalan) hari tuh jauh aku nampak Tambak Johor.





Aku pun takde expert sangat jalan jb ni, selain ada member yang tunjukkan jalan – ada gak guna Google maps GPS ari tuh.

Ok bai…!

#Danga Bay dah berubah... lain dari 4 tahun yg dulu, first time aku sampai JB (sila baca dalam nada jakun)

No comments: