Wednesday, January 6, 2016

Misi Membawa Hati ke Syurga Dunia






















Hidup ni kang… tak selalunyer cerah, tak selalu happy. Bumi mane tak ditimpa hujan. Ade masa kita down, ade masa kita macam rasa takde ape-ape kat dunia nih. Adakalanya cam nak sepak muka orang yang buat isu atau cuba kacau privasi yang boleh buat kita rasa tak comfort. Aku akui, aku bukannya perfect sangat, aku manusia mudah rapuh, ada pasang surut.. buat silap dan selalu mengeluh adalah perkara biasa.

Probs family + Kerjaya. Satu kombinasi masalah yang setiap orang pun tak boleh lari. kalo ni blog cerita tentang fitrah dan lumrah hidup, berjela aku luah nanti. Tapi takpe lah, Ni blog travelog, wat aper nak citer pasal masalah, ya dak? rosak mood plak nanti kang...

Perancangan awal sebenarnya aku akan join grup kawan kat ofis lama dulu. Ini tambah satu lagi kisah yang aku sakit hati, sampai bila-bila aku ingat. Ni bukan dendam. Jenis aku, kalau dah kena sekali, cukup lah. Beriya deal ngan aku, nak join venture, nak travel sekali, bla bla bla bestnyer bla bla siap tunjuk wassap bukti book hotel.. alih2 aku kesorangan jer.

Yang buat aku rasa sakit tuh, seminggu nak trip baru aku tahu dia & geng tak jadi pegi. Itu pun aku figure out sendiri. Sikit pon tak bagitau aku. Sebelom seminggu tu segala dah settle. Tiket flight dah beli, hotel dah book dan cuti aku pun dah lulus. Katanya, Kononnya tiket mahal dan dah plan ke tempat lain. Tiket naik rm40 pon ko berkira, ada hati nak wat trip jauh-jauh… Fuck la ko!... Tapi takpe. Kalo ko fikir aku takbest dan so-sial macam ko, it’s ok then.. no more next..

Asalnya aku nak cancel jer trip ni, tambah lagi aku tak berapa suka trip pantai/pulau. Tapi aku rasa aku dah cukup matang untuk buat keputusan. Aku utarakan problem aku ni kat dalam grup Backpecker di FB. Dan atas moral support dan tips-tips diorang, why not aku wat solo bekpek?

aku pernah solo bekpek ke Yogyakarta sebelom ni, so aku tahu betapa tak bestnya solo travel nih. Lagi2 jenis yang berat mulut cam aku nih

Nah, dalam keadaan semak dan gundah gulana nih, aku terbang sesorang diri ke wilayah selatan Thai, iaitu Krabi.






















Walau bagaimana pon, setiap cerita sedih berakhir ngan happy ending. Alhamdullillah…

Dari trip nih, aku dapat capture kawan baru. Bob dan Faiz. Travel ngan diorang best sebab diorang nih cam sengal-sengal ubi cam aku jugak. Jadi tahap satu kepala tuh dah buat kitorang compliment each other. Paham dak?

So, citer duka aku sebelom trip Krabi nih terganti ngan kenangan manis jer. Aku, Bob dan Faiz dah macam geng yang dah lama kenal dah. Siap plan lagi nak ke mana lagi untuk next trip lepas nih.

Aku just nak thanks kat geng BBM dan Krabi Clique, Bob & Faiz. U all make my Krabi guys!

Yang kawan lama aku tuh, Bastard lah ko!!

No comments: